Followers

Monday, December 13, 2010

MB Johor : Lawatan kerja selesai pelbagai masalah

KULAIJAYA: Menteri Besar Johor, Dato Abdul Ghani Othman, berpuas hati dengan siri lawatan kerjanya ke kawasan-kawasan parlimen di seluruh Johor setakat ini kerana ia berjaya menyelesaikan pelbagai masalah termasuk sistem perparitan, sampah tidak diangkut dan penantian mendapatkan hak milik tanah yang berlarutan hingga bertahun-tahun.
Katanya, beliau akan sampai ke empat lagi kawasan parlimen yang belum dilawati, iaitu Pasir Gudang, Batu Pahat, Ledang dan Pagoh awal tahun hadapan.

“Selepas itu saya akan sekali lagi mengadakan lawatan ke seluruh kawasan parlimen di Negeri Johor untuk melihat semula perkembangan perkara-perkara yang dibangkitkan pada lawatan sebelum ini, selain menyelesaikan masalah-masalah baru di kawasan berkenaan,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media sempena lawatan kerjanya ke kawasan parlimen Tenggara di sini, Sabtu lalu.

Lawatan kerja Tenggara adalah kawasan parlimen terakhir yang dilawati Abdul Ghani dalam siri lawatan kerjanya untuk tahun ini.

Siri lawatan kerja beliau ke seluruh kawasan parlimen di Johor bermula 11 Jun tahun lalu di kawasan parlimen Muar.

Ia diikuti lawatan ke kawasan parlimen Simpang Renggam pada bulan Julai sebelum terhenti seketika untuk beberapa bulan.

Siri lawatan itu kemudian disambung semula pada Januari tahun ini bermula di kawasan parlimen Tanjung Piai.

Ia seterusnya dilakukan di kawasan-kawasan parlimen lainnya sekurang-kurangnya sekali dalam setiap bulan. Setakat ini Abdul Ghani sudah melawat 22 kawasan parlimen di Johor.

Sepanjang tempoh itu, pelbagai isu dan masalah rakyat telah berjaya diselesaikan, antaranya kes permohonan hak milik tanah, pembinaan sekolah agama, rumah-rumah ibadat serta masalah sistem perparitan.

Selain itu, beberapa projek khas turut diumumkan di kawasan-kawasan parlimen terbabit, termasuk pembinaan kampus induk di kawasan parlimen Tenggara, pembinaan tembok hakisan pantai di kawasan parlimen Pontian dan pusat petempatan pekerja asing di kawasan parlimen Gelang Patah.

Sumber : Medkom

3 comments:

  1. SALAM ORG KG.

    Baru jumpa orang kampong teman ni.

    Join sekali ok.

    http://blogenstarz.blogspot.com

    TQ ORG.KG!

    ReplyDelete
  2. Salam. Salam perjuangan. singgah melawat di blog tuan yg berinformasi sekali. Tahniah. Mohon izin dati tuan utk linkkan blog saya di sini. Insyallah blog tuan akan saya linkkan di blog saya.
    http://ibm-akusayangumno.blogspot.com

    ReplyDelete